Login · Register
January 23 2019 07:50:44

Felhasználók
· Online vendégek: 1

· Online tagok: 0

· Regisztráltak: 89
· Legújabb tag: Dorupiqo

Kövess minket a Facebookon!

Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése

Szavazás
Játszani fogsz a 7 Days a Stranger magyar verziójával?

Igen, mindenképpen.
Igen, mindenképpen.
100% [5 Szavazat]

Nem fogok.
Nem fogok.
0% [0 Szavazat]

Szavazatok: 5
Szavazáshoz be kell jelentkezni
Elindult: 10/12/2017 20:01

Archívum

Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

02/01/2018 22:27
Kalandokban gazdag boldog új évet Mindenkinek!

01/01/2018 20:36
Boldog új évet! Smile

01/01/2018 00:22
Boldog új évet mindenkinek!

01/01/2017 19:10
Boldog Új Évet mindenkinek! Smile

01/01/2017 14:58
Boldog Új évet! Smile


1. Segítség a kalandjátékokhoz - Általánosságban

Sziasztok!

 

Van néhány dolog a kalandjátékokkal kapcsolatban, amiket nem lehet elégszer hangsúlyozni, ezért is írtam ezt a cikket. Először is röviden ismerkedjünk meg magával a műfajjal.

 

A kalandjátékoknak több típusa van. A cikkben a "point and click" kalandokról lesz szó. A "point and click"-et valahogy úgy tudnám fordítani, hogy "mutass rá és kattints". Ez annyit jelent, hogy szinte mindent irányíthatunk egérrel(a régebbi kalandjátékokban parancsokat kellett begépelni). A cikk a továbbiakban a "point and click" kalandjátékokról fog szólni, általánosságban. Az itt leírt dolgok nem csak az AMS játékaira vonatkoznak, hanem az összes híres és kevésbé híres point&click kalandjátékra.

 

Hogy is néznek ki ezek a point&click-ek?

 

Általában kézzel rajzolt grafikával rendelkeznek(nem mindegyik) és van egy(néha több) főszereplő, akit az egér segítségével irányíthatunk.

 

A játékoknak van egy történetük, amely során különböző megpróbáltatásokkal szembesül a karakterünk. A mi feladatunk, hogy ezeket a problémákat, "feladványokat" megoldjuk, miközben a történet halad előre.

 

Időnként a történet alakulása attól függ, hogy mi hogyan cselekszünk. Van, amikor egy problémára több megoldás is létezik és néha többféle befejezése is lehet a játéknak.

 

A feladványok megoldására rendelkezésünkre áll néhány alapművelet, melyeket a karakterünkkel végeztethetünk. A régebbi játékokban(LucasArts) ezeket csinálhatjuk: megy, néz, felvesz, odaad, húz, nyom, mond, használ.

Később ez a 8 alapművelet leegyszerűsödött. Az AGS-el készült játékokban(pl PilczStudios és a mi játékaink) már csak 4 alapművelet van:

 

-Megy: általában egy sima egérkurzor, láb, vagy cipő jelzi ezt a műveletet. Így tudjuk irányítani a karakterünket.

 

-Néz: általában egy szem, vagy nagyító jelenti a "nézést". Megnézhetjük a helyszínen levő dolgokat, személyeket és a nálunk levő tárgyakat.

 

-Használ: általában egy kéz jelzi ezt a funkciót. A használat minden olyan tevékenységet magába foglal, amit a karakterünk a környezettel és a nála levő tárgyakkal végezhet. Például, így tudjuk felvenni a hasznosnak ítélt tárgyakat, így tudjuk kinyitni, vagy becsukni a dolgokat, így tudunk felmászni valahova, így tudjuk ki/be kapcsolni, vagy használni a dolgokat, stb.

 

-Mond: általában egy száj, felkiáltójel, vagy beszédbuborék jelzi. Így tudunk beszélgetést kezdeményezni a játék szereplőivel. Néha ez a funkció másra is jó, például szájjal kapcsolatos tevékenységek: evés, köpés, fújás, stb.

 

Ötödik műveletnek tekinthető a kombinálás. Ez annyit jelent, hogy a tárgyainkat megpróbálhatjuk kombinálni egymással, vagy a környezettel. Sok esetben ez hozza a megoldást. Például, 2 tárgyat összeilleszthetünk, az egyik tárgyat használhatjuk a másikon, odaadhatunk dolgokat a játék szereplőinek, a környezet bizonyos részeivel használhatjuk a tárgyat, stb.

 

Ezt az 5 műveletet használva kell megoldanunk az elénk kerülő feladványokat. Előfordulhat, hogy hosszabb-rövidebb időre elakadunk a játékban, de ha elég kitartóak vagyunk, semmi se lehetetlen.

 

 

Az elakadás gyakori okai

 

Kitartással minden feladvány megoldható, de nem árt észben tartani néhány alapdolgot.

 

1. Kommunikáció: A játékokban fontos a kommunikáció. Ha tehetjük, beszélgessünk minden szereplővel amennyit csak lehet. Gyakran a beszélgetés segít a továbbjutásban.

 

2: Amikor továbbhaladásnak feltétele van: Előfordulhat, hogy mi már kitaláltunk egy megoldást, de a karakter nem akarja megcsinálni. Ilyenkor általában azt kapjuk, hogy "ennek nincs értelme", "miért tenném ezt?", stb. Ettől még nem biztos, hogy a megoldás rossz! Lehet, hogy jó helyen tapogatózunk, de a karakternek több információra van szüksége ahhoz, hogy engedelmeskedjen nekünk. Például, a kukában turkálásnak is kell hogy legyen valami oka. Ezért a játék során mindig mindent vizsgáltassunk meg alaposan a karakterünkkel és próbáljunk meg egyszerűbb dolgokat, mielőtt azonnal drasztikus megoldáshoz folyamodnánk.

 

3: Néha újra meg kell próbálni dolgokat: Ez egy kicsit kapcsolódik az előzőhöz. Előfordulhat, hogy valamit már korábban megpróbáltunk, ami akkor nem sikerült, de azóta a történet előrébb haladt és újra lenne értelme megpróbálkozni vele.

 

4: Elsőre nem veszi észre/nem sikerül valami: Néha a karakter első ránézésre nem vesz észre valamit, csak többszöri próbálkozásra. Ez a dolgok használatára is vonatkozik, előfordulhat, hogy elsőre valami nem jön össze, de újabb nekifutásra sikerül. Mindig nézzük meg többször a gyanús dolgokat. Ha a karakter második ránézésre mást mond, érdemes tovább nézelődni, hátha kapunk még több információt.

 

5: A továbbjutáshoz szükséges tárgy nehezen látható: Előfordulhat, hogy azért nem tudunk tovább jutni, mert szükségünk lenne egy tárgyra, amit még nem vettünk észre. A kalandjáték készítők gyakran úgy próbálnak kifogni a játékosokon, hogy egy tárgyat olyan helyre rejtenek el, ahol nehezen látható. Ilyenkor jöhet az úgynevezett "pixelvadászat": lassan végigpásztázzuk a képernyőt az egérrel, hátha valahol érdekes dolgot találunk.

 

6: Rejtett tippek a játékkészítőktől: Van, hogy egyes feladványokban segíteni próbál nekünk a készítő. Ezt általában úgy teszi, hogy a karakter akit irányítunk rávezető megjegyzéseket tesz. Vigyázat! A karakterünk ötletei/megérzései nem mindig helyesek! Néha a játékkészítő szándékosan félre akar vezetni minket. Ez viszonylag ritkán fordul elő, de gyakran emiatt akadnak el az emberek.

 

 

Remélem a fent leírt dolgokat hasznosnak találjátok és jól jönnek majd, ha egy kalandjáték kifog rajtatok :)

 

Ha valamelyik AMS Studio játékban akadtál el és úgy érzed mindent megpróbáltál, akkor használd a játékainkhoz készített végigjátszás tippeket.



Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.

Felülmúlhatatlan! Felülmúlhatatlan! 100% [2 szavazat]
Nagyon jó Nagyon jó 0% [0 szavazat]
Jó 0% [0 szavazat]
Átlagos Átlagos 0% [0 szavazat]
Gyenge Gyenge 0% [0 szavazat]